Ford Gt 40
A 60-as években a Ford Gt 40 az autóversenyek legyőzhetetlen hősének számított. 1966-ban Le Mans-ban mindhárom dobogós helyezést megszerezte a típus.
1963:Miután a Ford nem tudta megvásárólni a Ferrarit, a Lola-val egyesítette erőit, hogy győztes autót alkossanaka le Mans-i viadalra. 1964:A Gt 40 a nürburgringi 1000 km-es viadalon debütált. 1965:Megkezdődik az utcai változat gyártása. 1966:Le Mans-ban GT 40-esek végeznek az első három végeznek. 2002:A Ford bejelenti, hogy új GT 40-est épít. A hűtő kivezetése:Az 1968-as modellen a hűtőn átáramló levegő ezen az egy nagyméretű kiömlőnyíláson távozott. Nyitható ablak:A GT40 belsejében elképesztő hőség uralkodott, és habár az egész ablakot nem lehetett kinyitni, egy kisebb nyíláson át azért lehetett szellőztetni a pilótafülkében. Műanyag kocsiszekrény:A GT40 karosszériéja nem teherviselő elem, így üvegszálas műanyagból készítették. Verseny napló:Ezt az autót 1965-ben Le Mans-ban Bob Bondurant vezette, amikor a hengerfejtömítés hibája miatt kiesett a versenyből. Középmotoros elrendezés:A motort a sofőr mögött hosszanti irányban helyezték el. 1968-ra a korábbi kisebb blokkot 4949 cm3-es 441 LE-es erőforrásokra cserélték. Műszaki adatok Motor és Váltó Motor:4735 cm3 V8,hengerenként két szelep Max.teljesítmény:310 LE Max.nyomaték:446 Nm Csúcssebesség:262 km/h Sűrítési viszony:10,5:1 Üzemanyagrendszer:egy darab, 4 torkú holley porlasztó Váltó:ZF 5 fokozatú, kézi kapcsolású Alváz és karosszéria Felépítés:acéllemez monocoque váz, első és hátsó segédkeret, kétajtós, kétüléses GT karosszéria Első futómű:kettős keresztlengőkar tekercsrugóval, teleszkópos lengéscsillapító és stabilizátor Hátsó futómű:többlengőkaros felfüggesztés tekercsrugóval, teleszkópos lengéscsillapító és stabilizátor Fékek:292 mm-es tárcsafékek elöl és 284 mm-es tárcsafékek hátul Kerekek:15 colos Halibrand magnézium keréktárcsák Abroncsok:5,5x15(elöl) és 7x15(hátul) Méretek Hosszúság:4293 mm Magasság:1016 mm Szélesség:1778 mm Tengelytáv:2421 mm